Seeeeg!
Publicerat den

Hehe.. jo det är så att jag blev populär med aidens beskyddare idag och fick därför uppdrag som många av er kanske redan har fått :p 
 
Men jag tog ialla fall kort och tänker blogga om min spännande men läskiga dag :D
 
När jag blivit populär med Aideens beskyddare så ringde Alex till mig och sa att hon ville prata, utan några ord red jag till henne i full galopp.
 
Efter att vi pratat bad hon mig rida raka vägen till Elisabeth och berätta allting.
 
Elisabeth var välldigt beskymrad men ville att jag skulle rida till Carney för att hämta en bensindunk som hon hade bett honom att fixa. Det var nu dags för mig att återvända till Dark Cores plattform.
 
När vi var hos Carney visade han oss dunken och både jag och Pop kollade på den med stora ögon.
"Så äcklig och så stor" vi läste varandras tankar och kollade på varandra, vi nickade och butte om till andra kläder. Ja jag gjorde ju det men Pop vägrade ha på sig den andra sadeln, han tyckte den var för ful för honom... "suck" om Pop ändå kunde vara som Ash och inte så finkänslig.
 
Efter att vi bytt om och lastat på dunken red vi mot kapten Brus.
 
Väl framme så hade han lite problem och fick våran längtan att bli ännu starkare. Hans rorsman var inte där och vi fick leta.
 
Vi hittade rorsman bortanför det röda huset vid stranden med en sorgsen blick, han hade tydligen inte hittat sin flaskpost från sin kära fru så jag och Pop fick leta, som tur var hittade vi den snabbt.
 
Vi red runt i byn och som han sa så hitade vi flaskor på noll tid! När allt var klart var det dags att åka iväg...
 
 
När vi var framme var jag tvungen att lämna Pop vid båten och smyga in själv men det tog sin tid, Pop vägrade att släppa min tröja och stog bara o drog mig tillbaka hela tin. När jag äntligen var fri så klappade jag om Pop och spran iväg med tysta lätta steg.
 
Fick gömma mig många gånger för det läskiga männen som vaktar platsen.
 
Efter allt springande och gömmande kom jag fram till en plattform där det var en stor konstig portal. Jag bestämde mig för att titta närmare på detta verk. När jag kommit tillräckligt nära för att lyssna på vad människorna på plattformen sa stannade jag och lysnade tyst och gömd. En av människorna jag såg var Katja, den vita tjejen från James mardrömmar. jag fick en riktigt bra bild på henne.
 
Det var en massa prat och jag skrev ner vart enda ord i min lilla bok och tittade noga på alla som var där.
När detta möte var klart stannade Justin kvar vid portalen och detta var min chans att få prata med honom.
 
 
Det var inte så kul att prata med honom men jag fick en hel del information! Jag spran ner för rören och hoppade ner på plattformen där Pop och Rorsman var. Pop började stegra av glädja och gnäggade högt precis innan en av vakterna reagerade på hans gnägg fick jag tag med händerna om hans mule och stängde igen den och tittade på honom argt "Ska du få oss dödade eller?!" frågade jag honom strängt. Han drog back huvudet och tittade på mig med en försynt blick som om han var missnöjd med vad jag gjorde. Jag sadlade upp och tittade ner på rorsman.
 
Med full fart åkte vi hem.
 
Det var nu dags för mig att prata med Elisabeth om allt jag sett.
 
Det sista hon sa var att det skulle hålla ett råd mellan de stora Druiderna och att hon skulle kontakta mig när det gjort ett beslut.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?